EXPERTISES

Expertises Algemeen.

Met onderstaande expertises kan ik mensen helpen meer begrip te krijgen.
'Begrip' wordt wel eens verward met 'alles toelaten'. Met 'begrip' bedoel ik; inzicht.
Met inzicht kunnen mensen bewuster kiezen voor effectief handelen.




Expertises Algemeen: 

Voor iedereen; 
De kern;
  • Empowerment. Proces waarbij mensen, door te werken aan bewustwording, meer invloed krijgen op gebeurtenissen en situaties die belangrijk voor hen zijn.
  • Communicatie. Essenties. Hoe ga je met jezelf, andere individuen en met groepen om? Misverstanden en oplossingen.
  • Relaties. Je relatie met de ander, met jezelf en met het leven.
 Het kan dus werkelijk overal over gaan.


 
Voor ieder die er mee te maken heeft;

  • Puberhersens. Veranderingen in de hersens van jongeren en de gevolgen daarvan voor opvoeding en onderwijs. Waarom is het logisch dat jongeren doen zoals ze doen?
  • Straatcultuur. Wat zijn de codes? Kennismaking met straatcultuur en gedachte- en leefwereld van de jongere. Hoe kan ik als opvoeder of docent nu beter omgaan met mijn doelgroep?
  • Multicultuur. Een kijkje in andere culturen en mengculturen. Hoe zit het met de verwarring van sommige ‘allochtone’ jongeren? Wat kunnen de achtergronden en codes van hun ouders zijn?
  • Interculturele communicatie. Het zien van overeenkomsten. Overbruggen van verschillen. 
  • Performance. Hoe sta ik voor een ander of voor een groep? Wat is mijn uitstraling? Klopt dat wat ik zeg bij mijn energie? 
  • Opvoeding. Hoe zitten jongeren in elkaar? Wat vraagt een kind van ons? Hoe ga ik om met ‘ruimte geven, overleggen, grenzen stellen en handhaven’? Tips en trucs maar vooral de essenties van waarom iets wel of niet werkt.  



Verder;
Als historicus, cultuurspecialist en ex-comedian kan ik verrassende lezingen verzorgen over;
  • Historische-
  • Maatschappelijke-
  • Culturele-
en
  • Maatwerk onderwerpen.



Voor als je docent bent; zie ook onder de button 'onderwijs'.

  • Klassenmanagement. Hoe zitten jongeren in elkaar? Wat vraagt een kind van ons? Hoe ga ik om met ‘ruimte geven, overleggen, grenzen stellen en handhaven’? Tips en trucs maar vooral de essenties van waarom iets wel of niet werkt.
  • Docentstijlen en docentenrollen. Contact maken. Bewustwording vanuit welke rollen je bepaalde fases in een 'les' acteert.
  • De leerling aan het woord. Wat verwacht de leerling van het onderwijs en de onderwijsgevende?
  • Didactiek.
 

Bij training, coaching en counseling:  
De omdraaiing! Wie heeft de expertise die jij nodig hebt?

Op deze website wordt reclame gemaakt. Ik beweer dat ik van alles voor anderen kan betekenen. Er worden verschillende werkvormen, expertises enzovoort aangeboden. 

Feitelijk ben jij degene met de expertise. Jij weet het best de antwoorden op de zaken waar jij aan wilt werken. Je hebt wellicht moeite om bij jouw antwoorden te komen.
MarCoaching is er om jou te helpen de weg te vinden. Er wordt kennis en reflectie geboden waaruit jij kiest. Jij bent als gecoachte het middelpunt. Niet een of andere theorie. Dat bedoelen we uiteindelijk met maatwerk.   
Doel is dat je in beweging komt, 'empowered' aan je doelen werkt en zelfsturend richting geeft aan je leven en/of je project.

Share by: